Bu sayfada yer alan tüm yazı, resim ve buna benzer içeriğin tüm hakları Barbaros Sansal'a aittir. Izinsiz kopyalanması ve kullanılması yasaktır.

22 Ocak 2013 Salı

SÖZÜN BİTTİĞİ YERDEYİM



Aldanmışım....

Birden bire sokaklara döküldü insanlar.
Ne polis vardı ne de asker, 
Ne biber gazı ne de şer,
Sessiz bir çığlık gibi, kalabalıklar basıverdi sokakları...
Sivil itaatsizlik her yanı sardı. 
Toplu taşımadan, kaldırımlar insanlarla doldu taştı. 
Bırakıverdim bende kendimi göğebakan insan seline. 
Alsın beni götürsün herkesin gittiği yere diye... 
Beşiktaş'tan atlamışım vapura,
Henüz inmiştim ki Üsküdar'daki Alana!
Evet henüz inmiştim, mevsimi bile tarif edemezdim. Genç, yaşlı, kadın, erkek, çoluk, çocuk, dizi dizi boşalıyorduk vapurdan. Tam demir kapıları geçmiştik ki, tek sıra halinde duran, yüzü okunamayan diğer insanlar dikkatimi çekti. Kısa mesafeler ile yürüyorduk konvoyda. Hemen meydana çıkan kırmız tuğla odaların önündeydik nemli ayakkabılarla. 
Çevirdim başımı, tek sıra kırmızı tuğla odaların tarafına. 
Arkası dönük bir sürü adam vardı, sıra sıra yüzü dönük tek sıranın önünde.
Kimi takkeli kimi külahlı kimi şapkalı kimi kipulu adamlar vardı, yan yana geçen halka bakıyorlardı manasızca. 
Papazı, hahamı, imamı, bakanı, hepsi bir renk kılık giymiş mertebeden ama cafcaflı mı cafacaflı. Usulca çözüldüm kalabalıktan. Hala gözleri gözlerimde olan, o tek sıra adamlardan. Köşeyi döner dönmez bir okul gördüm, azınlığın üzerinde plastik afiş vardı anlaşılmazlığın... 
"Ana dilimde eğitim ve alfabe istiyorum" yazıyordu 
Kapının önündeki bağış kutusunda ise Türk parası toplanıyordu. 
Alfabesi Hibru olan da vardı Sanskrit olan da.
Ama hepsi Türkçe yalvarıyordu. 
"Bir milleti imha etmenin yolu, dilini imha etmekle başlar" demişlerdi bana. 
Meğerse dil yarası, sivri dille değil, irin dille telafuz edilirmiş ahmaklarca 
Anladım ki dil değildi sorun. 
Beyaz ekmek bile sorunlu somun, 
Bir de milli hap yutmuşuz, buradan da buyrun 
Sözün bittiği yerdeyim, siz hala uyuyun.
Çıkıverdim oradan, Barış Manço Moda adresine, 
Bir de baktım ki dondurmacı, lahmacuncu olmuş bile... 
Ter içinde uyanmışım, 
Hepsi bir rüyaymış meğerse, aldanmışım..

http://www.anneboyutu.com/yazar?barbaros-sansal-sozun-bittigi-yerdeyim&ArtId=12294

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder