Bu sayfada yer alan tüm yazı, resim ve buna benzer içeriğin tüm hakları Barbaros Sansal'a aittir. Izinsiz kopyalanması ve kullanılması yasaktır.

11 Temmuz 2012 Çarşamba

THY

Evinize metroyla, dünyaya tiyatroyla ulaşacaksınız..
Doğru .. Kağıthane’de ki Kültür Merkezi açılırken söylenmişti bu cümle .
Ama bu kez diğer tiyatro var başka bir ters köşede.
Yerde bile değil .
Gökte.
İstikbal göklerdedir demişti ya Ata, iktidar sayesinde istikrar da kalktı rafa.
Şimdi bir göz atalım bu günkü ulusal havayolumuza ..

Dünaya açılan tek kapımız olan Atatürk havalimanından bahsediyorum.
A kapısından ve VİP’ten korumaların serbestçe aprona çıkabildiği ama gümrüklü bölgedeki yemek bıçaklarının 4 metre paslı zincire vurulup zimmet ettirildiği yerden ..

Önce Devlet Hava Meydanları İşletmesi’nden alınıp, yap işlet devret olarak Tepe Akfen Vien grubuna verilmişti . Ardından tamamen Hamdi bey’in Tavasına geçti. Şimdi de %30 undan fazlası Aeroport de Paris’e …

Önce Turkish Technic’ten tüm tecrübeli elemanlar emekli edildi, Sonra Havaş kapatıldı ve TGS ilan edildi. Çelebi ise kalıverdi bir yerde. Nasılsa islami gazeteler bedavaydı her yerde.. Sonra Do & Co ile hedonizm sergilendi. Yani acılı ezme ve fındık lahmacun servise geliverdi..Bir de First kalas macerası yaşandı ipek pijama armağanlı . Oda bitti şimdi Comfort Klas masalı ..

Star ortaklığı ile Code Share uçuşlar kapasiteyi genişletirken terminal azıcık daha büyüyebildi.. Temizlik işleri bile kimbilir hangi Iğdır’lı taşarona verildi..Ama parayı basana da öncelikli geçiş ve bedava ikram servisi şekillendi.

Hepsi iyi güzeldi.
Ancak birden beyaz grev geliverdi..
Apronda deve kesen zihniyet emek hırsızlığına fena toslayıverdi .

Eğer Yeşilköy’den uçacaksanız kabusa hazır olun..
Check in kontuarların da uzayan kuyruklara sadece part time çalışan yeni ve yetersiz elemanlar sebep değil elbette .
Gecikmelere, öbek öbek yerlere çökmüş Umre kafileleri de değil, onları yolcu etmeye gelen 20 şer kişilik grupların da zaten etkisi olamaz bence …

Sürekli inşaat halinde olan mimaride de bir sorun yok. 3 tane kontrol kulesi yapıldı ya olur mu hiç çok ?

Türk Hava Yolları’na öncelikli iniş ve kalkışın haksız rekabete yol açtığını kim söyleyebilir zaten. As çamaşır mandalı gibi havaya 2 dakika arayla. Kent üstünden indir düşerse bak saçılan bagajı yağmalamaya..İATA dan doğan uçuş kontrol elemanlarının 21 aylık ödemesinin geciktirilmesini kim bahane edebiliri ki? Bakın artık uçak koltuğu fabrikamız da var.
Takarız melek kanadı kendi kendine uçar ..

Dışına lale nakşedilmiş Şili ve Arjantin’den de kiralanıp Kanada üzerinden servise sokulmuş enkaz uçakların da suçu yok. Kayıp bagaj bölümünde tek bir sahipsiz valiz bile göremezsiniz ..Eğer İstanbula gelip de hasbel kader kapıya ulaşırsanız Belediye otobüsü ve metro ile gece 12 den sonra şehre ulaşamazsınız ..Portör ( hamal) zaten az sayıda ve kararsız .. Taksi varsa şahane gerisi hep bahane…

Son manevra oldukça meselem : A321 e 8 kabin memuru değil ki elzem. İkisi lüks bölüme verilirse, 4 genç ne yapsın 150 kişiyle? Yanlış duymadınız personel tasrarrufu da var . Zaten dünya 80 saat uçururken bizde 110 saat uçurulur çoğu zaman 4 bacağa, bu işkenceyi kim takar..

Lodos yemiş ada vapuruna döndü bu iş. Yandaş paydaş arası müteahhit ile pistlerde ki mühendislik hataları da elemterefiş hatta kem gözlere şiş ..

Uç uç böceğim annen sana takunya alacak, bir gün gelir uçaklar yerde kalırsa sana dünyaca kahkaha atılacak …

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder