Follow by Email

Bu sayfada yer alan tüm yazı, resim ve buna benzer içeriğin tüm hakları Barbaros Sansal'a aittir. Izinsiz kopyalanması ve kullanılması yasaktır.

27 Ağustos 2009 Perşembe

Top'lu iğne 20

Fas’a Fes giydirdim sayın kompetanlar!
Siz ise o arada burada kalıp, ahkam kesip, nal topladınız.

Kutubi minaresinin gölgesinde oturup,
Kız Kulesi'nin Marakeş’li bakır yosması olmak geldi bu hafta içimden.
Hem de, Medina’nın ara sokaklarındaki bir okaliptüs oymacısı ve hat yazmacısı tabletçinin kapısının önündeki yerel ve eski bir taburede otururken!
Diğer yanda ise, elimde taze naneli çaya buladığım o Maroken kokulu sakızında mayhoşluğunu size sızdırmaya çalışırken.

Evet yanılmadınız. Ahmak mecra burada nal toplarken ben orada neler olduğuna şöyle bir göz atmakla uğraştım. Nerede ise herkese höt attırır bölgede herşey göründüğü gibi olmuyor işin içinde olunca aslında.

Mesela Duvarlar:

Kil boyanın, Sahra’nın kale duvarlı kentlerine vurduğu bölgede tüm düz satıhların üzerine konmuş beyaz kireç vesikalık propaganda pencereleri idi genelinde seçim kampanyası. Sayıları bitişik nizam 24’e uzayan her duvarı boyayan şeride bakınca ne gibi parti işaretleri vardı?

Deniz Feneri
Siyah ama şaha kalkmış bir kırat.
Bir araba altı çizgili ve yanında bir tahta kapı, kilidinin paslı anahtarı,
Yani 2 anahtar!
Sıçramış bir Yunus balığı.
Hilâli amuda kalkmış gibi nakşedilmiş bir idare lambası ve dışındaki ışık çizgileri. Yani gaz lambası.

Osmanlı’nın hiç bir zaman hakim olamadığı ve Fesini takmakla yetindiği 1700’lerden pek ders alınmamış anlaşılan.
Geçmiş geleceği yaratır lafının reklam afişi olmasına gerek kalmadan da anlışılıyor durum zaten. Bakan göz görüyor. Sahil boyuna uzanmış posterize suratlara bakarak geçerken kaldırımların arkasından; Kızılay, Belediye, Başkan hep bir ağızdan bize poz veriyor. Kralı koruma partisi. Sizi istemiyoruz, ama bize oy verin.

Kralı ve ailesini koruma partisi hangisidir bilemem ama geleceğini bile monarşisinin parçalayıp satmakta olduğu berber ve arap karışımı nüfusun yüzde beşlik yahudi nüfus tarafından sömürüldüğü zavallı bir ülke işte Fas.
Eh madem zavallı, biz de rejim ihraç edelim. Dönüş yolunda Doğuş gurubun işçilerinin anlattıklarına da kulak verme sırası gelir elbet. Zaten Svelingrad, Plovdiv demir yolu ihalesini yani İston ve Bulgaristan işini karıştırmaya şimdi hiç gerek yok. Çünkü THY’nin biletine para ödenip, kraliyet uçağı ile hep rötarlı uçulan o ülkede durum cidden vahime gidiyor.

Kefilsiz turizim polisinin, Club Med adlı Palmerarie bölgesinde, turistlere sunulan günlük turlar içinde yahudi mahallesi gezisi ise ücretsiz konabiliniliyor. Saray mimarisindeki betonarme tesisde, Türk olduğunuz anlaşılınca da hem hıristiyan, hem gavur sizi nerede ise söverek dövüyor; hem berberi, hem de arabı ise sizi süzerek dışarıdan gazel okuyor. Cinsel devrimini tamamlamış ama kendini tanıyamamış personel ise havada tavada yani gavurun koynunda kol gezdiriyor.

Geçelim beyler geçelim.
Muhtemelen Fas’ı siz Antalya golf otellerinden izlediniz. Mübarek cuma da dükkanlar açık halk ekmek derdindeyken, oy verme ahırlarını boş bırakan çalışanı geviş getirerek izlediniz.
Kahraman bakkal süper markete karşı olur mu olur.
Tramvay geçer mi geçer. Ama bu kez eski fotoğraflardaki kıravatlı beyler asılı hali ile değil.
Yapıştırıcı üreticilerinin müptela ettiği tinerci çocuklar salkım saçak olarak. İnşallah bir daha ki seçimde bu olmaz. Şom ağzımı kapatayım da seçim günü Cezayir’de olan korktuğumun başıma geldiği olsun.

27 ölü 100 den fazla yaralı.

Terzi yamağı
bir 21. yüzyıl eylülünden

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder